IVR ( Interactive Voice Response)



interaktiivne häälvastus Automatiseeritud telefoniinfo süsteem näit. GSM-võrgus, mis kasutab helistajaga suhtlemiseks fikseeritud häälmenüüsid ja reaalaja-andmeid andmebaasidest. Helistaja vastab telefoniklahvidele vajutamisega või hääle abil lühikeste fraasidega. Rakenduste hulka kuuluvad telefonipangandus, sõiduplaanide info, automatiseeritud tellimuste tegemine ja tellimuste täitmise jälgimine.

IVR-süsteemid võimaldavad helistajatel saada vajalikku infot 24 tundi ööpäevas. Neid kasutatakse ka kõnekeskustes selleks, et võimalikult palju lihtsaid ja pidevalt korduvaid päringuid saaks vastuse automaatselt ning kõnekeskuses töötavate inimeste koormus oleks väiksem.

Enamik IVR-süsteemidest paikneb spetsiaalsete DSP-kiipe sisaldavate ISA või PCI kaartidega varustatud Wintel PC-des. Need spetsialiseeritud DSP-protsessorid ühendatakse kõnesid kommuteeriva telefonisüsteemiga. IVR-süsteeme lülitatakse ka koht- ja laivõrkudesse.

Peaaegu kõik valmisplatvormid sisaldavad tarkvara, mis võimaldab süsteemikoostajal või -arendajal kiiresti rakendusi luua. Enamik neist võimaldab ehitada kõnevooge funktsiooniikoonide lohistamise teel

Vt. ka voice portal